måndag 24 september 2012

34

Vecka 34+0
Hej!

Nu var det dags för lite gravidstatus igen..

Vikt: +3kg

Känslor: Oroar mig mer och mer för förlossningen, för smärtan och om vi hinner in. Med dem andra var jag inte ett dugg orolig, tänkte att det blir som det blir.. Men den här gången kan jag inte slå bort tanken. 
Var är du kära försvarsmekanism?! 
Det som är ännu konstigare är att förlossningen känns så verklig men det faktum att det kommer komma en liten bebis av det har jag inte insett än. Tur att maken har en mer verklighetsbaserad uppfattning och är enligt honom, laddad till tusen.

Sömn: Sover som en kratta, har en väldigt jobbig RLS och jag vaknar för allt, kissa, försöker vända mig, törstig.. Vilar en stund varje dag och får helt enkelt inse att man orkar inte köra på i sitt vanliga tempo, något som är väldigt svårt att acceptera. Maken insisterar på att det inte är någon fara att jag måste vila men skuldkänslorna pockar på ändå när jag ser honom fara fram med trasor och dammsugare.

 Grabbarna kom allihopa på en onsdag och det vore så roligt om lillasyster också skulle vilja göra det, så det är bara för henne att snabba sig ut ett par dagar tidigare. :)
I övrigt så känner jag mig glad och förväntasfull precis som innan.

Ha en fortsatt fin dag!

Kram/Josefin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar